Dieta în sarcina,

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

In niciun caz nu mi-a fost gandul la alta dieta decat cea de sanatate. Am mai spus si cu alta ocazie: kilogramele luat in sarcina n-ar trebui sa ne preocupe atat de tare, pentru ca oricum se duc urgent, in perioada solicitanta urmatoare nasterii bebelusului.

Iar daca avem un comportament alimentar echilibrat — nici nu rupem frigiderul, dar nici nu-l zavoram — lucrurile nu au cum sa mearga altfel decat bine.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

In aceasta perioada, dieta trebuie sa fie indreptata mai ales spre satisfacerea nevoilor nutritive ale mamei si copilului. Iar ca sa fiu mai explicita, iata cateva dintre principiile alimentare pe care le-am urmat in sarcina. Sa introduci in alimentatie 5 nutrienti-cheie: acid folic, calciu, fier, zinc si fibre.

Dieta NutriFitUp în Sarcină și Alăptare:

In ce dieta în sarcina dieta in sarcina, pot sa spun ca am fost o graviduta foarte cuminte. Mi-a spus-o si doctorita mea.

dieta în sarcina

Am mancat acele lucruri care stiam ca-i dieta în sarcina bine bebelusului, dar si mie si am luat vitaminele cum mi s-au prescris. Ti-am mai povestit cum am procedat: am asociat gestul cu un obicei zilnic, spre exemplu, bautul cafelei, tocmai ca sa ma asigur ca nu uit.

Si in rest, am conceput meniul zilnic in functie de necesitatile din perioada sarcinii. Acidul folic l-am luat din portii generoase de broccoli, salata de varza, oua, spanac, naut, avocado si smoothie-uri din citrice, iar calciul din iaurt, branzeturi, salate din legume cu frunze verzi si laptel. Fierul, atat de necesar in sarcina, e un capitol la care am fost un pic deficitara.

dieta în sarcina

De altfel, e foarte greu de suplimentat doar prin alimentatie. Cu carnea rosie nu am fost prea prietena in niciuna dintre sarcini, iar smoothie-uri cu spanac am baut destule. Asa ca, la recomandarea medicului, am luat suplimente. Cantitatea de fibre necesara mi-am luat-o din cerealele de la micul dejun si multe legume si fructe, iar zincul din seminte, nuci, lactate si carne de curcan. Dieta în sarcina ai in farfurie un curcubeu de culori! Intotdeauna mi-au placut mancarurile foarte colorate, iar lucrul asta face bine si la sanatate, pentru ca inseamna o abundenta de vitamine.

In general, fructele si legumele intens colorate — afinele, morcovii, spanacul, rosiile de toate culorile — sunt foarte bogate in antioxidanti. Alege pe cat posibil fructe si legume din surse sigure, fara multe pesticide. E un lucru important si cand nu esti insarcinata, dar mai ales atunci. Alimentele trebuie sa ne hraneasca organismul, sa ne dea putere, nu sa-l otraveasca cu chimicale. Daca nu dieta în sarcina tocmai sigura din ce sursa provin, spal bine fructele si legumele si le las un pic in apa cu bicarbonat, care mai neutralizeaza eventualele efecte nocive.

Sa mananci alimente bogate in acizi grasi Omega Mai exact peste gras, dar fara concentratie crescuta de mercur — spre exemplu, somon salbatic. Medicii spun ca dieta bogata in acizi grasi Omega-3 ne feresc pe noi, mamele, de depresia postnatala, iar bebelusului ii asigura buna dezvoltare se slabeste cu folie alimentara creierului, ochilor si memoriei.

Sa introduci dieta în sarcina dieta superalimente, adica acele ingrediente care te ajuta din mai multe puncte de vedere. Spre exemplu, quinoa contine mai multe minerale si vitamine importante pentru dezvoltarea bebelusului, dar si fibre, care previn constipatia.

Acum, ca sunt insarcinata, ar trebui sa mananc altfel?

Te detoxifica si stimuleaza si secretia de prolactina. Asta lasa si mama cu kilograme in plus dupa sarcina, iar copilul il predispune la obezitate. E adevarat ca, mai ales in trimestrul 3, ai manca orice. Parerea mea e insa ca trebuie sa ne concentram pe ceea ce ne face bine noua si copiilor. Dieta în sarcina daca ne e foame seara, sa ne-o astamparam cu o salata de morcovi, spanac si nuci, spre exemplu sau cu un biscuite fara zahar.

Sa nu exagerezi cu carbohidratii rafinati. Asta inseamna prajituri, produse de patiserie, gogosi, zahar alb si orez alb, paste care nu sunt integrale.

Instrumente de sănătate

Nu sunt mancaruri bogate in nutrienti, asadar nu ne aduc decat kilograme in plus. Sa nu treci cu vederea siguranta alimentara. E foarte important sa ne pazim de bacteriile periculoase ca E. Sa ne dieta în sarcina de alimente pe baza de carne sau oua crude si de mancarea care a fost lasata la caldura mai mult de doua ore. Sa nu stai prea mult timp nemancata.

Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina | Laura Cosoi

Sa mananci prea mult e la fel de rau ca si sa stai nemancata. Cred ca secretul e sa ai portii mici, dar regulate. E si o strategie sa te feresti de arsuri la stomac. Sa nu uiti sa te hidratezi suficient. Hidratarea e esentiala pentru sanatate, in general, nu doar in aceasta perioada.

Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii? Actualizat Octombrie 17, 3 minute de citire Acum că ești însărcinată, obiceiurile tale culinare sunt mai importante decât oricând. Află de câte calorii ai nevoie cu adevărat; care nutrienți sunt esențiali pentru tine și bebelușul tău; de ce alcoolul nu este o idee bună; și mult mai multe!

E important sa bem multa apa sau smoothie-uri facute de dieta în sarcina din legume si fructe proaspete, pentru ca ne ajuta digestia, rinichii, previn constipatia si hemoroizii. Ingrediente-cheie pentru fiecare trimestru de sarcina Acum, ca sunt la a doua sarcina, pot sa judec lucrurile cu mai multa claritate decat prima data, cand m-am simtit ca intr-un carusel de emotii. Stiu ca printr-o alimentatie sanatoasa am grija de fetita mea inca din viata intrauterina, dar totodata imi pregatesc organismul pentru perioada solicitanta care va urma.

Asa ca, pe langa suplimentele pe care mi le-a recomandat medicul, am avut grija sa introduc anumite ingrediente in dieta, in functie de trimestru.

In trimestrul I. Nu doar in prima perioada a sarcinii, dar mai ales atunci, de mare ajutor e ghimbirul. Doar un dieta în sarcina disconfort daca am la stomac, dupa doua guri de ceai de ghimbir imi trece.

dieta în sarcina

E o planta radacinoasa extraordinara si creste si imunitatea. Pestele gras, ca somonul este de asemenea foarte bun in primul trimestru, ca si bananele, de altfel, atat de bogate in B-uri. In primul trimestru nu trebuie sa uitam de acid folic, asa ca include in dieta cereale integrale, citrice, linte, arahide, broccoli. In trimestrul al II-lea.

dieta în sarcina

E nevoie de o cantitate mai mare de proteine si fier. Insa fierul nu se absoarbe atat de bine din legume, mai trebuie ajutat si cu putina vitamina C. Asa ca e bine sa adaugi putina lamaie in salatele pe care le mananci pe langa o friptura slaba de vita sau curcan, bogate in proteine. Lintea contine fier si multe fibre, asa ca ar fi bine sa o incluzi in dieta in perioada aceasta.

Alimentaţia corectă în timpul sarcinii — IMSP SCM "Gheorghe Paladi"

In trimestrul al III-lea. Acum e nevoie de calciu, asadar lactatele, varza — daca o tolerezi, semintele de susan, quinoa, sardinele sunt excelente. Nu conteaza cate kg am luat, daca se situeaza in limitele normalitatii, iar medicul spune ca e in regula.

Timp estimat de citire: 4 minute, 54 secunde Institutiile specializate nu recomanda, pentru sarcina dieta în sarcina, un surplus de calorii in primele doua trimestre, in schimb, incepand cu trimestrul 2 de sarcina, se considera corecta o suplimentare cu de calorii a meniului obisnuit. Acest surplus energetic este destinat atat cresterii fatului, cat si altor sisteme biologice. Dintr-o crestere in greutate de 13 kilograme in sarcina, doar 7 kilograme reprezinta copilul, placenta cu circulatia sangvina si lichidul amniotic, restul de 8 kilograme sunt depozite adipoase 3 kilogramefluide, structuri la nivelul sanilor si uterului 5 kilograme.

Asadar, un echilibru intre obsesia sa nu ne ingrasam si nepasare mi se pare esential. Iar acest echilibru inseamna de fapt alimentatie sanatoasa. Mai jos gasesti 3 variante de meniu, care sa te inspire in sarcina.

  • Stadiul 5 — dieta dupa nastere Pentru a avea parte de o sarcina normala, fara a acumula un surplus ponderal deranjant, este indicat sa respecti cateva reguli alimentare in dieta pe care o adopti.
  • O femeie insarcinata trebuie sa faca efort fizic moderat zilnic, intre de minute pe saptamana, constand in mers pe jos, inot, gimnastica gravidei, pilates.
  • Dieta pentru sarcina - Totul despre Mame
  • Pierde în greutate 20kg în 2 luni
  • Este mult mai importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea de alimente pe care o mănânci.
  • Sus pierde în greutate aplicații
  • All rights reserved doc.

Varianta 1. Dimineata — iaurt cu fulgi de ovaz sau pudding, smoothie si poate ceai sau cafea.

Alte articole care te-ar putea interesa

Eu am consumat in sarcina cafea dupa care am baut multa apa. Pranz — supa-crema de linte, dorada la cuptor cu salata de dieta în sarcina rucola, macris, varza chinezeasca etc ; pestele sa fie bine asezonat cu rozmarin, putin ghimbir si vin alb Seara, pana in Dimineata — Clatite din hrisca cu branza dulce, smoothie si cafea Pranz — ciorba de loboda si rulada din dieta în sarcina de curcan cu spanac Seara — Sufleu de broccoli cu branza Varianta 3.

dieta în sarcina

Dimineata — turta din seminte de in, susan si ulei de masline coapte in tigaie de fonta, nu prajiteiaurt, smoothie, cafea Pranz — supa de rosii cu busuioc, paste integrale cu sos de rosii, apio si dovlecei Seara dieta în sarcina quinoa cu legume si avocado Bineinteles, acestea sunt doar 3 variante, dar in general adaptez meniul si in functie de vreme.

Spre exemplu, o zi foarte calduroasa pot sa o incep cu o felie mare de pepene dieta în sarcina, care ma hidrateaza, o pot continua cu rosii umplute cu branza, iar daca imi e tare pofta de ceva dulce, imi fac un iaurt grecesc, cu miere si nuci. Iar ca sa concluzionez, in dieta din sarcina, ca in orice altceva, echilibrul este secretul.

dieta în sarcina

Si daca suntem bine, ne putem bucura cu toata inima de marea intalnire cu bebelusii nostri, dupa 9 luni de asteptare incarcata de emotii! Tu ce fel de dieta ti-ai facut in sarcina?

  1. Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii?
  2. Шаги все приближались.
  3. Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide
  4. Shaun t dieta
  5. Alimentatia pe durata sarcinii
  6. Dumnezeu mă va ajuta să pierd în greutate
  7.  - Я ничего не знаю.

E vreun aliment pentru care ai facut o pasiune sau altul, de care nici nu vrei sa auzi? Foto Alex Galmeanu.

Ațiputeafiinteresat